Full Download - FullyDown Forum


FORUMUMUZA ÜYE OLARAK KENDİ PVP SERVER ADRESİNİZİ PAYLAŞABİLİR YA DA FORUMDAKİ MEVCUT PAYLAŞILMIŞ PVP ADRESLERİ GÖREBİLİRSİNİZ...

SADECE FORUM ÜYELERİ LİNKLERİ GÖREBİLİR
FORUM ÜYELERİMİZ MESAJLARA CEVAP ATABİLİR
ÜYELERİMİZ KONU AÇIP SERVERLARINITANITABLİR
Full Download - FullyDown Forum


FORUMUMUZA ÜYE OLARAK KENDİ PVP SERVER ADRESİNİZİ PAYLAŞABİLİR YA DA FORUMDAKİ MEVCUT PAYLAŞILMIŞ PVP ADRESLERİ GÖREBİLİRSİNİZ...

SADECE FORUM ÜYELERİ LİNKLERİ GÖREBİLİR
FORUM ÜYELERİMİZ MESAJLARA CEVAP ATABİLİR
ÜYELERİMİZ KONU AÇIP SERVERLARINITANITABLİR
Full Download - FullyDown Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Full Download - FullyDown Forum


 
HomeLatest imagesSearchRegisterLog in

 

 1.6 Arİtmetİk İŞlemler

Go down 
AuthorMessage
Chun Chu
Vip Üye
Vip Üye
Chun Chu


Mesaj Sayısı : 115
308
Rep : 0
Yaş : 32
Nerden : TEKİRDAĞ

1.6 Arİtmetİk İŞlemler Empty
PostSubject: 1.6 Arİtmetİk İŞlemler   1.6 Arİtmetİk İŞlemler Puce-p11Sun Mar 28, 2010 10:02 am

Javadaki temel aritmetik işlemler şunlardır :

+ toplama
- çıkarma
* çarpma
/ bölme
% tamsayılar için bölmede kalan (modül )

Program 1.15 deki program örneği int tamsayı kullanarak bu aritmetik işlemlerin yapılmasını göstermektedir.

Program 1.15 : Aritmetik.java konsol programı

import java.io.*; //java girdi cikti sinifini cagir
class Aritmetik
{
public static **** main(String args[])
{
int sayi1,sayi2;
int toplama,cikarma,carpma,bolme,kalan;
sayi1=2;
sayi2=3;
toplama = sayi1+sayi12;
cikarma = sayi1-sayi2;
carpma = sayi1*sayi2;
bolme=sayi1/sayi2;
kalan=sayi1%sayi2;
System.out.println("sayi1 + sayi2 ="+toplama);
System.out.println("sayi1 - sayi2 ="+cikarma);
System.out.println("sayi1 * sayi2 ="+carpma);
System.out.println("sayi1 / sayi2 ="+bolme);
System.out.println("sayi1 % sayi2 ="+kalan);
}
}


Aritmetik.java konsol programı çıktısı :

sayi1 + sayi2 =5
sayi1 - sayi2 =-1
sayi1 * sayi2 =6
sayi1 / sayi2 =0
sayi1 % sayi2 =2

şeklinde olacaktır. Swing grafik kütüphanesi çıktısı pratiği yapmak amacıyla aynı programı swing JoptionPane çıktısı ile yazarsak :

Program 1.16 : AritmetikSW.java konsol programı

import javax.swing.JOptionPane; //java swing cikti sinifini cagir

class AritmetikSW

{

public static **** main(String args[])

{

String s;

int sayi1,sayi2;

int toplama,cikarma,carpma,bolme,kalan;

sayi1=Integer.parseInt(

JOptionPane.showInputDialog("birinci sayıyı giriniz : ")

);

sayi2=Integer.parseInt(

JOptionPane.showInputDialog("ikinci sayıyı giriniz : ")

);

toplama = sayi1+sayi2;

cikarma = sayi1-sayi2;

carpma = sayi1*sayi2;

bolme = sayi1/sayi2;

kalan = sayi1%sayi2;

s="";

s=s+sayi1+" + "+sayi2+" = "+toplama+"
";

s=s+sayi1+" - "+sayi2+" = "+cikarma+"
";

s=s+sayi1+" / "+sayi2+" = "+carpma +"
";

s=s+sayi1+" * "+sayi2+" = "+bolme +"
";

s=s+sayi1+" % "+sayi2+" = "+kalan +"
";

JOptionPane.showMessageDialog(null,s,

"Aritmetik islemleri",JOptionPane.PLAIN_MESSAGE);

System.exit(0);

}

}


Bu programın çıktısı :

1.6 Arİtmetİk İŞlemler 01012
Şekil 1.12 AritmetikSW.java dosyasının JOptionPane çıktı penceresinde görünümü

Java ve C dillerinde temel aritmetik işlemlerinin yanı sıra bu işlemlerin kısaltılmış sembolleri de oldukça sık kullanılır. Bu işlemler :



++ bir ilave et
-- bir çıkar
+= sağ taraftaki rakamı ilave et
-= sağ taraftaki rakamı çıkar
*= sağ taraftaki rakamla çarp
/= sağ taraftaki rakama böl
%= sağ taraftaki rakama bölüp kalanını al işlemleridir.

++ ve -- işlemleri değişkenden önce veya sonra gelebilir. Bu iki şeklin değişken tek başlarına kullanıldığında bir farklılıkları yoktur, fakat ikinci bir değişkenle birlikte tek bir deyimde kullanıldıklarında ikinci değişkenin değeri değişir. Aşağıdaki iki program parçacığına göz atalım.

++ işlemcisinin değişkenden sonra kullanılması

int a=2;
int c;
c=a++; // a nın değeri 3 c nin değeri 2


++ işlemcisinin değişkenden önce kullanılması

int a=2;
int c;
c=++a; // a nın değeri 3 c nin değeri 3


a değişkeninin değeri başlangıçta 2 ise görüldüğü gibi hem ++a işleminde hem de a++ işleminde değeri 3 e çıkmaktadır. Ancak c değişkeninin değeri c=a++ işleminde 2 olarak kalırken (önce değeri yükle sonra arttır), c=++a işleminde 3 olmaktadır(önce arttır, sonra değeri yükle). ++ ve -- işlemleri genelde tam sayı değişkenler için kullanılır.

Program 1.17 da aritmetik işlemleri gösteren bir program verilmiştir. Bu programın sonuçları da altta verilmektedir. Programı basamak basamak takip ederek sonuçların doğruluğunu elde hesaplayarak kontrol edebilirsiniz

Program 1.17 : Aritmetik1.java aritmetik işlem örneği


import java.io.*;
public class Aritmetik1
{ public static **** main(String[] args)
{
int sayi1=1;
int sayi2=2;
sayi1+=sayi2;
System.out.println("sayi1+= : "+ sayi1);
sayi1-=sayi2;
System.out.println("sayi1-= : "+ sayi1);
sayi1*=sayi2;
System.out.println("sayi1*= : "+ sayi1);
sayi1/=sayi2;
System.out.println("sayi1/= : "+ sayi1);
}
}



Aritmetik1 sınıfının sonuçları

sayi1+= : 3
sayi1-= : 1
sayi1*= : 2
sayi1/= : 1
Back to top Go down
 
1.6 Arİtmetİk İŞlemler
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» 1.7 Javada Mantiksal İŞlemler
» ONDALIK SAYILARLA ARİTMETİKSEL İŞLEMLER

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Full Download - FullyDown Forum :: Genel Forum :: WebMaster-
Jump to:  


Norton from Symantec
Powered By PhpBB © 2009-2010
www.sanal-turk.com
Günbatımı Theme By ●●мαнмυт●●
•Bu Sitedeki Tüm Görseller Orjinaldir. Yazılı, görsel, herhangi bir malzeme izinsiz kullanılamaz •

Bloglines l Bugünün En Aktif Konuları l Top 20 Aktif Üye Ligi l Bugünün En Aktif üyeleri l İletişim

Free forum | ©phpBB | Free forum support | Report an abuse | Forumotion.com